fredag 6 juli 2007

#32 REM "Out of time" [1991]


Ett mästerverk!
Ja, jag vet. Va fan, tänker du, vän av ordning, detta är kommersiell skit.
Man får inte tycka att detta är en av REM:s bästa skivor. Här finns ju "Shiny happy people" och den är bara för publik-, och intelligensbefriande. Visst. Sant.
Men här finns också "Losing My Religion". Och som om det inte räcker finns också "Belong", "Near Wild Heaven", "Texarkana", "Country Feedback" och ett gäng till fantastiska låtar. Att Kate Pierson från B 52's hjälper på tre låtar och att Mike Mills sjunger lead på två höjer kvaliten och variationen ytterligare.
Men detta är givetvis inte deras bästa, det kommer fler REM:skivor på min lista. Närmare bestämt två.

1 kommentar:

Johan Z sa...

När min grannes 12-åriga syster kom in och ville låna Out of Time visst jag att det var över. I mitt hjärta så dog REM med Green.....