tisdag 1 maj 2007

#38 Underworld “Second Toughest in the Infants” [1996]


Det var då satan vad alla mina “elektronika”-skivor
känns uråldriga! Chemical Brothers?
Näe, känner inte för att blockrocka längre.
Prodigy? Aagh!
När fan tyckte jag att det här var bra?
...och vem i helskotta har lämnat den här Utah Saints plattan i min skivsamling?!?
Men Underworld..... Underworld känns fortfarande nu på något sätt. Som om det här lika gärna kunde ha släppts igår (eller imorgon?).
Jag skulle ju kunna ljuga ihop någon historia om hur jag dansade hela natten till ”Born slippy” på Ibiza 1995 men då skulle jag känna mig smutsig. Faktum är att jag hatar att dansa. Jag dansar inte ens på bröllop. Inte har jag varit på Ibiza heller, ens på bröllop. Denna förhistoriska fördom att dansmusik skulle vara till för att dansa till vägrar jag att stillasittande acceptera! Nu skall jag ha en lager lager lager lager.........

Inga kommentarer: