torsdag 16 augusti 2007

# 31 Lou Reed “Transformer” [1972]


Lou Reed på Cirkus 1992 var en inte riktigt den upplevelse jag förväntat mig. Konserten inleds av en speakerröst som förklarar att ”Mr. Reed will first perform the new album –Magic & Loss – in it´s entirity. He will then perform selected songs from New York and Songs for Drella. Mr. Reed will end this evenings performance with some select classics. During the performance of the songs the doors of the arena will remain shut and no one will be let in or out. Please refrain from shouting requests out loud.”

Tjohoo...? Väldigt rock´n´roll Gubbjävel...

Av någon anledning så hade jag inte sovit på något dygn före konserten, vilket ju inte hjälpte så där jättemycket heller. Halvvägs genom första akten övergav jag min vän Daniel och travade ut till baren. När jag sent omsider rullade in igen var han mitt i ”Sweet Jane” (Lou, inte Daniel), which was nice.

Jag älskar för övrigt när Bowie går upp i falsett i ”Satellite of Love”.

Inga kommentarer: