onsdag 24 oktober 2007

#28 Håkan Hellström ”Känn ingen sorg för mig Göteborg” [2000]



Känn ingen sorg för mig Göteborg
En vän med en bil
Ramlar
Nu kan du få mig så lätt
Vi två, 17 år
Uppsnärjd i det blå
Jag var bara inte gjord för dessa dar
Magiskt, men tragiskt
Atombomb
Dom dimmiga dagarna

....ja vad mer kan man säga?
Bästa svenska skivan sedan Jakob Hellmans "..och stora havet"?
I helvete!! Den är så otroligt mycket bättre! Så det så!
Titta ! Ett till utropstecken ! och flera till !!!!!!

7 kommentarer:

Andreas Könberg sa...

Världens bästa skiva

Frans sa...

Fuck no. Men en av de bästa svenskspråkiga skivorna, kanske den bästa på 2000-talet.

Andreas Könberg sa...

Näe, världens bästa skiva

Andreas Könberg sa...

eller åtminstone, världens bästa skiva med såpass fult omslag.

Johan Z sa...

Fantastisk skiva, men det finns alltså uppenbarligen 29 st andra som är bättre....

Andy A. sa...

hmm... är du inte lite snurrig nu Johan? Bör inte detta vara plats #28? Du hade ju Depeche Mode på plats #30...

Johan Z sa...

...fan, jag måste sluta skriva inlägg precis efter jag injicerat... Upp blir ner och fram blir bak men åååh vilka färger....