måndag 16 april 2007

#44 Le Tigre "Le Tigre" [1999]

En solig vårdag år 2000. Har precis stigit av bussen från Lund vid Södervärn och vandrar hem till Tobias vid Möllan. I min CD-freestyle (känn på det substantivet) snurrar Le Tigre. Vi köper folköl och falafel. På stereon snurrar Le Tigre. Vi ser Zlatan göra två mål på AIK i sin allsvenska debut. I huvudet snurrar Le Tigre.

Idag är det en solig vårdag på möllan. Sitter i min bostadsrätt och har insett att jag är för fet för mina Cheap Monday-jeans. Daniel Theorin kan göra allsvensk hemmadebut och mitt politiska engagemang har stannat vid att försöka se på Agenda ibland. Dags att sätta på Le Tigre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en urblåst hobbytyckare med kamouflagebyxor. I mitt huvud snurrar THC och Le Tigre. Känner mig sexuellt frustrerad, tycker om att kalla mig lesbisk men gillar att ligga med killar. I mitt huvud snurrar Le Tigre. Visst är det tufft i Kreuzberg? Nästan som Södervärn. I mitt huvud snurrar Le Tigre.

Andreas Könberg sa...

Så går det när man drar upp gammal skåpmat!