onsdag 9 januari 2008

#24 James "Laid" [1993]


När jag var 10 år låg jag inlagd på sjukhus i 4 veckor för brusten blindtarm. Det var faktiskt inte många timmar ifrån att jag inte skulle klarat mig. Återhämtandet efter två operationer och en lunginflammation krävde mycket mediciner. Dessa fick jag nersmulade i mosade bananer. Det mesta kom upp igen. Sedan dess kan jag inte äta bananer, inte lyssna på någon som "gläfsar" banan (för det är ju det man gör) eller eller ens slänga ett brunt bananskal som legat och luktat till sig, utan att må illa.
Men kläderna på omslaget är i alla fall jättefina. Var kan man köpa en sån dräkt?

Ps För en bättre presentation av skivan se Frans #24. Ds

2 kommentarer:

Andreas Könberg sa...

Bland de bättre motiveringarna hittils tycker jag. Trots gråtmildheten.

Frans sa...

Jag vill helst se dig i de blommiga kalasbyxorna. Allt går att ordna Tobias!