tisdag 20 mars 2007

#44 Jesus Jones "Perverse" [1993]

När jag var liten slogs Syntare och Hårdrockare. Jag fick utstå mycket spott och spe när jag gick från Howard Jones och Indochine i 6:an till Iron Maiden och Mötley Crüe i högstadiet. Nuförtiden är gränserna tack och lov utsuddade mellan de flesta musikstilar. Kan vara att band som Skinny Puppy, Young Gods, NIN och Ministry mfl alltid kommer att ses som de stora pionjärerna av historikerna (Se Dick Harrisons bok ”Söta Hat Maskinen”;-D) men Jesus Jones gick hem hos flickorna också. Jag tvivlar på att jag någonsin igen kommer att få varma känslor av EMF men jag ryser fortfarande när jag hör på Idiot Stare (skivans bästa låt f.ö.).

5 kommentarer:

Andreas Könberg sa...

Föredömligt upphämtat tycker jag. Glöm gärna inte att försöka använda den formeln vi andra kalenderbitare etablerat för band, albumnamn och utgivningsår.

/vikarierande viktigpetter

Johan Z sa...

Yes Sir! Will do Sir!

Andreas Könberg sa...

Thats the spirit private!

At ease!

Andreas Könberg sa...

Tycker gott du kan försöka lite till dock...

Frans sa...

Jag sitter och gnuggar händerna av lycka över vilken utveckling listandet har taget. Återigen - varmt välkommen JZ. Sjysst med lite 08-referenser också. Frågan kvarstår dock - och växer sig allt starkare - hur fan ska vi mångfaldscertifiera den här bloggen?