tisdag 20 mars 2007

#50 The Sisters of Mercy "First and Last and Always" [1985]

Den ultimata ”Goth”-plattan! Jag får nästan lust att färga håret svart igen, kleta med den svarta mascaran och skära mig lite i armarna.... (eller är det ”Emo” nuförtiden?). Det finns fortfarande bilder på mig från den tiden (som jag inte lyckats få tag på & bränna!) där jag står med Robert Smith-burr, ”Pandaögon” och spinner plattor i DJ-båset på Grottan på Söder. Om man tittar på dem och kisar riktigt hårt (och drar av 20 kilo eller så) så ser jag lite ut som Andrew Eldritch. Ååååh, tryckare med små söta gothflickor till Some Kind of Stranger på Sidekick i Hammarbyhamnen 1992. Minnen minnen.....

4 kommentarer:

Andreas Könberg sa...

Syntare är en förkastlig art med gasmasker och penisringar. Hoppas att du inte sällar dig till den skaran.

Johan Z sa...

Huh? Se min #44 för glimtar av ungdoms-synt-synder. Mamsen föredrog dock synthåret före gothfrisyren....

Frans sa...

Björn M. har kunnat texterna på First Last and Always utantill, haft lång svart page, illasittande Sisters-tröjor och docs. Vill bara meddela det. Respekt. Det var innan B&S-gjorde sitt intrång. Vilken härlig gottare det kunde ha blivit...

tony agren sa...

Varför har ingen Floodland på plats 50?